Ett såkallat vanligt förekommande problem..

 
Mina fransar överst som jag gjorde igår och ska fylla på redan idag här snart.. Bilden under är ett nyset som jag gjort på en kund, bara för att jämföra nyset med nyset.
 
Under utbildning, ny certifierad eller erfaren fransstylist - det spelar ingen roll. Kunden ska ALLTID bli nöjd med sina fransar och fransstylisten måste göra sina nyset kompletta oavsett om det tar 2 eller 3 timmar. Klarar man inte av tidspressen får man helt enkelt boka in färre kunder tills man plockar upp snabbheten i sitt arbete. 
 
Jag gjorde mina fransar igår som ni ser på den översta bilden och jag fick just den ursäkten; att hon faktiskt är under utbildning och har en viss tid att göra på. Och det respekterar jag, jag har själv vart under utbildning! Men då får hon fota sitt resultat som hon hann med under den tidsramen och sedan fortsätta tills det verkligen blir färdigt! Man kan inte släppa en kund halvfärdig! 
 
Det är så sjukt många som blir iväg skrämda när man inte gör behandlingen riktigt - folk som får ihoplimmade fransar, folk som får ofärdiga nyset, folk som inte är noga med att separera babyfransar etc. 
 
Alla är vi nya på något någon gång och alla kan vi göra fel, men det är inte okej när det bara byggs upp ursäkter istället för att faktiskt ta åt sig och kanske dra lärdom av det för att sedan skaffa nöjdare/återkommande kunder. OCH för att bli bättre och bättre inom sitt yrke! 
bloglovin

Kommentarer

Gör mig glad och kommentera inlägget här:

Följ mig gärna med bloglovin för det allra senaste där :) PUSS!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0